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文章基本信息

  • 标题:Acellular dermis (SureDerm ®) use for managing pulsatile tinnitus: a long-term follow-up of a novel surgical technique
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  • 作者:Joshua Agilinko ; Sara Katharine Drever ; Winston Kin Wai Low
  • 期刊名称:GMS Interdisciplinary Plastic and Reconstructive Surgery DGPW
  • 印刷版ISSN:2193-8091
  • 电子版ISSN:2193-8091
  • 出版年度:2021
  • 卷号:10
  • DOI:10.3205/iprs000156
  • 语种:English
  • 出版社:German Medical Science
  • 摘要:Introduction: Pulsatile tinnitus (PT) can be very distressing for the patient. An identifiable abnormality is rarely detected. Dural AV malformation is responsible for arterial PT. Venous PT has rarely been attributed to an obvious abnormality on venogram. Dehiscent high jugular bulb or sigmoid sinus have been thought to be potential cause for venous PT. Ligation of internal jugular vein (IJV) has been advocated as a definitive surgical treatment. To our knowledge the use of acellular dermal matrix for treatment of venous PT has not been reported previously. Objectives: To share our experience of a successful treatment of PT using acellular dermis. Methodology: Case report and literature review. Case description: A 23-year-old Caucasian female presented with right-sided PT of 9 months duration. All clinical and audiological investigations were normal. MRI brain and internal auditory canals was normal but the CT scan showed a high right jugular bulb. It also showed dehiscence of the right sigmoid plate with herniation of sigmoid sinus into the mastoid. She underwent transmastoid correction of dehiscent sigmoid sinus and jugular bulb. Acellular dermis was used for extra luminal packing of mastoid cavity and hypotympanum. The patient made a good post-operative recovery and reported resolution of tinnitus on recovering from anaesthesia. The patient was discharged home the following day. There were no sequelae from surgery. The patient has remained symptom-free 11 years following her treatment. Conclusion: The surgical goal of dehiscent sigmoid sinus correction can be accomplished with acellular dermis packing. Traditionally ligation of the IJV or rigid correction of herniated sinus has been recommended; however, we have demonstrated that a relatively thick pliable acellular dermis is more than adequate to correct herniation of the sigmoid venous sinus.
  • 其他摘要: de Zusammenfassung

    Einleitung: Pulsierender Tinnitus (PT) kann für den Patienten sehr belastend sein. Selten wird eine identifizierbare Anomalie gefunden. Eine durale arteriovenöse Fehlbildung ist für den arteriellen PT verantwortlich. Der venöse PT wurde selten auf eine offensichtliche Anomalie im Venogramm zurückgeführt. Eine Dehiszenz des Bulbus jugularis internus oder des Sinus sigmoideus wurde als mögliche Ursache für eine venöse PT angesehen. Die Ligatur der Vena jugularis interna wurde als maßgebliche chirurgische Behandlung empfohlen. Unseres Wissens nach wurde bisher noch nicht über die Verwendung einer azellulären dermalen Matrix zur Behandlung der venösen PT berichtet.

    Ziele: Wir möchten unsere Erfahrungen mit einer erfolgreichen Behandlung von PT mit azellulärer Dermis teilen.

    Methodik: Fallbericht und Literaturübersicht.

    Fallbeschreibung: Eine 23-jährige kaukasische Frau stellte sich mit einem rechtsseitigen PT von 9 Monaten Dauer vor. Alle klinischen und audiologischen Untersuchungen waren normal. Das MRT des Gehirns und der inneren Gehörgänge war normal, aber der CT-Scan zeigte einen hohen rechten Jugularbulbus. Außerdem zeigte sich eine Dehiszenz der rechten Sigmaschale mit Hernie des Sinus sigmoideus in das Mastoid. Sie unterzog sich einer transmastoidalen Korrektur des dehiszenten Sinus sigmoideus und des Bulbus jugularis. Acelluläre Dermis wurde zur extraluminalen Auffüllung der Mastoidhöhle und des Hypotympanums verwendet. Der Patient erholte sich postoperativ gut und berichtete über ein Verschwinden des Tinnitus nach dem Aufwachen aus der Anästhesie. Die Patientin wurde am nächsten Tag nach Hause entlassen. Es gab keine Folgeerscheinungen der Operation. Die Patientin ist 11 Jahre nach der Behandlung symptomfrei geblieben.

    Schlussfolgerung: Das chirurgische Ziel der Dehiszenzkorrektur des Sinus sigmoideus kann mit azellulärer Dermispackung erreicht werden. Traditionell wurde die Ligatur der IJV oder eine starre Korrektur des Sinus herni empfohlen. Wir haben jedoch gezeigt, dass eine relativ dicke, biegsame azelluläre Dermis mehr als ausreichend ist, um die Hernie des Sinus sigmoideus zu korrigieren.

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